"줌", Zoom H6 Audio Recorder 오디오 레코더

"줌 녹음기 ", 줌 H6, Zoom H6 Audio Recorder Review

best9 2024. 11. 14. 13:43
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"줌 녹음기 ", 줌 H6, Zoom H6 Audio Recorder Review 

 

 

 

 

"줌 녹음기 ", 줌 H6, Zoom H6

Audio Recorder Review

 

 

 

 

 

 

 

"줌 녹음기 ", 줌 H6, Zoom H6 Audio Recorder Review 

With its impressive track count and interchangeable input modules, Zoom's H6 is one of the most flexible handheld recorders available.

 

인상적인 트랙 수와 교체 가능한 입력 모듈을 갖춘 Zoom의 H6는

가장 유연한 핸드헬드 레코더 중 하나입니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Zoom's H6 is designed to be extremely versatile, and should interest budget film-makers, musicians, bands, interviewers and anyone else trying to capture multiple sound sources on location. The main body of the H6 accepts four different input attachments, each of which expands its recording capabilities in a different direction. Zoom liken the attachments to camera lenses, which can be swapped over very quickly to change the capabilities of the hardware.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 매우 다재다능하도록 설계되었으며, 

저가형 영화 제작자, 뮤지션, 밴드, 인터뷰어 및 여러 음원을 위치에서 캡처하려는 

모든 사람의 관심을 끌 것입니다. 

 

H6 본체는 네 가지 입력 첨부 파일을 허용하며, 

각 첨부 파일은 다른 방향으로 녹음 기능을 확장합니다. 

 

Zoom은 첨부 파일을 카메라 렌즈에 비유하여 하드웨어의 기능을

매우 빠르게 전환하여 변경할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The device records up to six tracks of 24-bit/96kHz Broadcast WAV audio simultaneously, plus an additional two -12dB 'safe' backup tracks that can captured from the attachment mics or inputs. On the main body of the recorder there are four XLR/TRS combi sockets, each of which can be assigned phantom power independently of the others. What's more, each input has its own hardware level-control dial, much like those commonly found on professional location recorders, and a -20dB pad switch.

 

 

"줌 " Zoom의 H6 이 장치는 최대 6개의 24비트/96kHz 

방송 WAV 오디오 트랙과 첨부 파일 마이크 또는 입력에서 캡처할 수 있는 

추가 2개의 -12dB '안전한' 백업 트랙을 동시에 녹음합니다. 

 

레코더 본체에는 4개의 XLR/TRS 콤비 소켓이 있으며, 

각 소켓은 다른 소켓과 독립적으로 팬텀 전원을 할당받을 수 있습니다. 

 

또한 각 입력에는 전문 위치 레코더에서 흔히 볼 수 있는 것과 마찬가지로

자체 하드웨어 레벨 제어 다이얼과 -20dB 패드 스위치가 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The identity of the remaining two inputs depends on the attachment type. Options include X/Y, M/S and shotgun microphone systems, and a dual XLR/TRS combo attachment with a hardware level control and pad switch matching those on the main body of the recorder. The X/Y and M/S capsules are included as standard, together with a foam wind shield that fits them both, but the other two are optional extras, the shotgun being almost twice the price of the additional input module.

 

 

"줌 " Zoom의 H6에 나머지 두 입력의 신원은 부착 유형에 따라 달라집니다. 

 

옵션에는 X/Y, M/S 및 산탄총 마이크 시스템, 

하드웨어 레벨 제어 및 레코더 본체에 있는 것과 일치하는 패드 스위치가 있는 

듀얼 XLR/TRS 콤보 부착이 포함됩니다. 

 

X/Y 및 M/S 캡슐은 기본으로 포함되어 있으며 두 캡슐 모두에 맞는 폼 윈드쉴드와 함께 

제공되지만 나머지 두 캡슐은 옵션으로 제공되며,

산탄총은 추가 입력 모듈 가격의 거의 두 배에 달합니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The X/Y capsules, which can be set at either 90 or 120 degrees, are mounted on a moulded piece of metal which feels very solid and protects them from side knocks, although they are still vulnerable to front-on impacts. The block itself contains the contact board which carries the data, and the two spring-loaded clips that secure it to the body of the recorder.

 

"줌 " Zoom의 H6에 , 90도 또는 120도로 설정할 수 있는

X/Y 캡슐은 성형된 금속 조각에 장착되어 매우 견고한 느낌을 주며

사이드 노크로부터 보호해 주지만 여전히 정면 충돌에 취약합니다.

 

블록 자체에는 데이터를 운반하는 접촉 보드와 기록기 본체에 고정하는 스프링이 장착된 

두 개의 클립이 포함되어 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The M/S mic attachment, in contrast to the X/Y attachment, feels rather lightweight and flimsy, and does not look like something that will survive a knock. The section which attaches to the body of the recorder is solid enough, but the mic capsule enclosure is ball-shaped, and has a point of weakness where it meets the attachment block.

 

"줌 " Zoom의 H6는 M/S 마이크 부착물은 X/Y 부착물과 달리 

다소 가볍고 희미하게 느껴지며 노크에도 견딜 수 있을 것 같지 않습니다. 

 

녹음기 본체에 부착되는 섹션은 충분히 견고하지만 마이크 캡슐 인클로저는 공 모양이며 

부착 블록과 만나는 약점이 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Although the H6 is very capable as a recorder, it's also able to function as a digital interface, sending its audio directly to DAWs via a USB connection. When put into Multitrack mode, all six audio channels can be sent simultaneously, while the recorder provides a stereo return signal for monitoring. In this mode, any processing that has been selected is also recorded, so the user has the option of applying to any of the inputs a low cut filter of 80, 98, 115, 133 or 150 Hz, and one of three compressor and two limiter presets.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 레코더로서 매우 성능이 뛰어나지만 

디지털 인터페이스로도 작동하여 USB 연결을 통해 오디오를 DAW로

직접 전송할 수 있습니다.

 

멀티트랙 모드로 전환하면 6개의 오디오 채널을 모두 동시에 전송할 수 있으며, 

레코더는 모니터링을 위한 스테레오 리턴 신호를 제공합니다. 

 

이 모드에서는 선택한 모든 처리도 기록되므로 사용자는 80, 98, 115, 133 또는 

150Hz의 로우 컷 필터와 3개의 압축기 및 2개의 리미터 프리셋 중

하나의 입력에 적용할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Central to the workings of the recorder are two mixer pages which take advantage of the colour screen. The Monitor Mixer is for managing input settings when recording to card or computer, and appears as a miniature console, showing whether or not each channel has a low-cut filter, compressor/limiter or phantom power applied. A hardware control can be used to select and modify pan and level settings within the display, but for some reason it is not possible to change the compressor, filter or phantom-power settings without exiting the mixer and delving into the menu system!

 

 

"줌 " Zoom의 H6에 레코더 작동의 중심에는 컬러 화면을 활용하는

두 개의 믹서 페이지가 있습니다. 

 

모니터 믹서는 카드 또는 컴퓨터에 녹화할 때 입력 설정을 관리하기 위한 것으로,

각 채널에 로우 컷 필터, 압축기/제한기 또는 팬텀 전원이 적용되었는지 여부를 보여주는

미니어처 콘솔로 표시됩니다. 

 

하드웨어 컨트롤을 사용하여 디스플레이 내에서 팬 및 레벨 설정을 선택하고 수정할 수 있지만, 어떤 이유에서인지 믹서를 빠져나와 메뉴 시스템을 들여다보지 않고는 압축기,

필터 또는 팬텀 전원 설정을 변경할 수 없습니다!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The Project Mixer looks very similar to the Monitor Mixer, but is intended for processing pre-recorded material that's already in memory, and of course for mixing it down to a single stereo track. It also has pan controls across the top of each channel and vertical level faders alongside a signal level meter, but adds a box allowing the key of each individual audio track to be changed.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 프로젝트 믹서는 모니터 믹서와 매우 비슷해 보이지만 

이미 메모리에 저장되어 있는 사전 녹음된 자료를 처리하기 위한 것이며, 

물론 단일 스테레오 트랙으로 혼합하기 위한 것입니다.

 

또한 각 채널 상단에 팬 컨트롤이 있고 신호 레벨 미터와 함께 수직 레벨 페이더가 있지만 

각 개별 오디오 트랙의 키를 변경할 수 있는 상자가 추가되어 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Although colourful and clear, the screen graphics are small, so precision meter reading isn't really possible. That said, the scale favours the top 18dB, which is where the metering matters, so setting a respectable level without too much trouble should be possible.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 화려하고 선명하지만 화면 그래픽이 작아서 

정밀 검침이 실제로는 불가능합니다.

 

하지만 눈금은 계량이 중요한 상위 18dB를 선호하므로 큰 문제 없이 

적절한 수준을 설정할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Physically, the H6 is quite chunky in comparison with some of its competitors: it is still small enough for an adult to hold in one hand, but not so small that it can really be classed as a 'pocket recorder'. The practical advantages of designing big are quite clear, though. For a start, the casing is very thick and solid, which means that the sockets for the interchangeable attachments and the four XLR/TRS inputs are held firmly in place and are very unlikely to break. There's also a threaded hole on the underside for fixing the recorder on a stand, and that too seems to be firmly embedded in the casing.

 

"줌 " Zoom의 H6는 여전히 성인이 한 손에 들고 다닐 수 있을 만큼 작지만

실제로 '포켓 레코더'로 분류할 수 있을 정도로 작지는 않습니다.

 

하지만 대형 디자인의 실용적인 장점은 분명합니다. 

 

우선 케이스가 매우 두껍고 견고하기 때문에 교체 가능한

부착물과 4개의 XLR/TRS 입력을 위한 소켓이 제자리에 단단히 고정되어 있어 

깨질 가능성이 매우 낮습니다. 

 

또한 스탠드에 레코더를 고정할 수 있는 나사 구멍이 아래쪽에 있는데,

이 구멍도 케이스에 단단히 박혀 있는 것 같습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The large surface area has also enabled the designers to find space on the top surface for some good-sized transport controls, plus a row of record-arming buttons for each of the six channels, collectively making it easy to perform basic recording tasks. For example, tracks inputs 1/2 and 3/4 can be paired simply by pressing and holding their track select buttons, making it possible to set up three stereo recording channels very quickly.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 또한 넓은 표면적 덕분에 설계자는 상단 표면에서 

일부 양호한 크기의 전송 컨트롤을 위한 공간을 찾을 수 있었고,

 

6개의 채널 각각에 대한 일련의 기록 아밍 버튼을 사용하여 기본적인 기록 작업을 

쉽게 수행할 수 있었습니다.

 

예를 들어 트랙 선택 버튼을 길게 누르면 트랙 입력 1/2과 3/4을 페어링할 수 있으므로 

3개의 스테레오 녹음 채널을 매우 빠르게 설정할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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The remaining hardware features are scattered around the edges and include the SD, SDHC and SDXC card slot, which accepts cards of up to 128GB in capacity, headphone mini-jack socket and level controls, menu-select and scroll buttons, USB, power and line out sockets, and the socket for connecting the optional remote control. On the underside is a speaker for reviewing recorded audio, plus a large battery compartment housing the four AA batteries (NiMH rechargeables can be used) that are necessary to power the colour display and supply phantom power.

 

 

"줌 " Zoom의 H6에 나머지 하드웨어 기능은 가장자리에 흩어져 있으며 

최대 128GB 용량의 카드를 사용할 수 있는 SD, SDHC 및 SDXC 카드 슬롯, 

헤드폰 미니 잭 소켓 및 레벨 컨트롤, 메뉴 선택 및 스크롤 버튼, USB, 전원 및 라인 아웃 소켓, 옵션 리모컨 연결용 소켓 등이 있습니다.

 

하단에는 녹음된 오디오를 검토할 수 있는 스피커와 컬러 디스플레이에 전원을 공급하고

팬텀 전원을 공급하는 데 필요한 4개의 AA 배터리(NiMH 충전기 사용 가능)를 

보관하는 대형 배터리 수납공간이 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

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That may sound like quite a lot of ins and outs, but most of the settings, options and tools have been consigned to a menu system that's navigated using the scroll control. This can go up and down, obviously, but can also be pressed to make a selection. Nevertheless, heading into the menus does tend to hamper workflow when multiple changes have to be made. The menu system is, as mentioned above, where compression/limiting, low-cut filter and phantom-power assignments are made for each input, and it's a bit of a pain to have to seek them out. It does house some useful tools, though, such as a metronome, chromatic tuner and playback-speed adjustment setting, plus options such as Pre-record (which captures a few seconds of audio before the record button is pressed), and a standard Auto record mode. Most users will prefer to do their track editing in a DAW, but for those happy to get stuck in, the H6 offers normalise, trim and divide edit options, and a loop playback mode. It even allows overdubbing of up to 99 tracks per project! Once again, though, this functionality is something the user has to seek out from the menu pages.

 

"줌 " Zoom의 H6는 꽤 많은 내용처럼 들릴지 모르지만,

대부분의 설정, 옵션 및 도구는 스크롤 컨트롤을 사용하여 탐색하는 메뉴 시스템에 위탁되어 있습니다. 물론 위아래로 올라갈 수도 있지만, 눌러 선택할 수도 있습니다. 

 

그럼에도 불구하고 여러 번 변경해야 할 때 메뉴로 이동하면 워크플로우에 방해가 되는 경향이 있습니다. 위에서 언급했듯이 메뉴 시스템은 각 입력에 대해 압축/제한, 로우 컷 필터 및 팬텀 파워 할당이 이루어지며, 이를 찾아야 하는 번거로움이 있습니다.

 

하지만 메트로놈, 크로매틱 튜너 및 재생 속도 조정 설정과 같은 유용한 도구와 사전 녹음(기록 버튼을 누르기 전에 몇 초 동안 오디오를 캡처) 및 표준 자동 녹음 모드와 같은 옵션이 포함되어 있습니다. 

 

대부분의 사용자는 DAW에서 트랙 편집을 하는 것을 선호하지만, 

H6는 정상화, 트림 및 분할 편집 옵션과 루프 재생 모드를 제공합니다. 

 

프로젝트당 최대 99개의 트랙을 오버더빙할 수도 있습니다! 

 

하지만 이 기능은 다시 한 번 사용자가 메뉴 페이지에서 찾아야 하는 기능입니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Although the H6 is very capable as a recorder, it's also able to function as a digital interface, sending its audio directly to DAWs via a USB connection. When put into Multitrack mode, all six audio channels can be sent simultaneously, while the recorder provides a stereo return signal for monitoring. In this mode, any processing that has been selected is also recorded, so the user has the option of applying to any of the inputs a low cut filter of 80, 98, 115, 133 or 150 Hz, and one of three compressor and two limiter presets.

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 레코더로서 매우 성능이 뛰어나지만 

디지털 인터페이스로도 작동하여 USB 연결을 통해 오디오를 DAW로 

직접 전송할 수 있습니다. 

 

멀티트랙 모드로 전환하면 6개의 오디오 채널을 모두 동시에 전송할 수 있으며,

레코더는 모니터링을 위한 스테레오 리턴 신호를 제공합니다. 

 

이 모드에서는 선택한 모든 처리도 기록되므로 사용자는 80, 98, 115, 133 또는 150Hz의 로우 컷 필터와 3개의 압축기 및 2개의 리미터 프리셋 중 하나의 입력에 적용할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Central to the workings of the recorder are two mixer pages which take advantage of the colour screen. The Monitor Mixer is for managing input settings when recording to card or computer, and appears as a miniature console, showing whether or not each channel has a low-cut filter, compressor/limiter or phantom power applied. A hardware control can be used to select and modify pan and level settings within the display, but for some reason it is not possible to change the compressor, filter or phantom-power settings without exiting the mixer and delving into the menu system!

 

 

"줌 " Zoom의 H6는 레코더 작동의 중심에는 컬러 화면을 활용하는 

두 개의 믹서 페이지가 있습니다. 

 

모니터 믹서는 카드 또는 컴퓨터에 녹화할 때 입력 설정을 관리하기 위한 것으로, 

각 채널에 로우 컷 필터, 압축기/제한기 또는 팬텀 전원이 적용되었는지 여부를 보여주는 

미니어처 콘솔로 표시됩니다. 

 

하드웨어 컨트롤을 사용하여 디스플레이 내에서 팬 및 레벨 설정을 선택하고 수정할 수 있지만, 어떤 이유에서인지 믹서를 빠져나와 메뉴 시스템을 들여다보지 않고는 압축기, 필터 

또는 팬텀 전원 설정을 변경할 수 없습니다!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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