"줌 믹서 ", 줌 P8 , "줌" P8 믹서 , Zoom PodTrak P8
Zoom Pod Trak P8
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Podcasting is now a very big business, and the market for podcast production tools has really heated up in recent years. As well as the various audio interfaces, USB mics and apps that have been targeted at podcasters, there have now been several standalone devices which aim to put almost everything a podcast producer needs in a neat and convenient package.
"줌" P8 믹서 , 팟캐스트는 이제 매우 큰 비즈니스가 되었으며,
팟캐스트 제작 도구 시장은 최근 몇 년 동안 정말 뜨거워졌습니다.
팟캐스터를 겨냥한 다양한 오디오 인터페이스, USB 마이크, 앱뿐만 아니라
팟캐스트 제작자에게 필요한 거의 모든 것을 깔끔하고 편리한 패키지에 담는 것을 목표로 하는
여러 독립형 장치가 있습니다.
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I recently reviewed Rode’s revamped RodeCaster Pro II (SOS August 2022), for example, and a couple of months earlier looked at Tascam’s Mixcast 4. While such devices can, if desired, be used for other recording and production purposes — those mentioned double up as standalone multitrack recorders and USB audio interfaces — they also offer a number of broadcast‑style features, including multiple headphone outs, connectivity for phone and VOIP calls, and sample pads, for live DJ‑style triggering of sound effects and, potentially, adverts. They also attempt to present a less‑daunting interface than a typical recording console, for example by using presets to manage things like mic preamp gain and phantom power.
최근 Rode의 개선된 RodeCaster Pro II(SOS August 2022)를 검토했고,
몇 달 전에는 Tascam의 Mixcast 4를 살펴봤습니다.
이러한 장치는 원한다면 독립형 멀티트랙 레코더 및 USB 오디오 인터페이스로 두 배로 증가하는 등
다른 녹음 및 제작 목적으로도 사용할 수 있지만,
여러 헤드폰 출력, 전화 및 VOIP 통화 연결, 라이브 DJ 스타일의 효과 및 잠재적으로 광고 트리거링을 위한
샘플 패드 등 다양한 방송 스타일 기능도 제공합니다.
또한 마이크 프리앰프 이득 및 팬텀 파워와 같은 것을 관리하기 위해 프리셋을 사용하여
일반적인 녹음 콘솔보다 덜 중요한 인터페이스를 제공하려고 시도합니다.
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Zoom Podtrak P8 Podcast Studio Bundle with 2 15-Foot Mogami XLR Cables
Save $79.90 with this exclusive bundle from Pixel Pro Audio.
This bundle includes the Zoom Podtrak P8 Podcast Studio Mixer/Recorder/USB Interface and two (2) 15-Foot Mogami MCP XX 15 CorePlus XLR Cables.
Here's a look at what you'll get with this bundle:
Zoom Podtrak P8 Podcast Studio Mixer/Recorder/USB Interface
The Zoom PodTrak P8 is easy to use and can handle the most ambitious podcasts. With all the functions you need to record, edit and mix, the PodTrak P8 is your complete podcast studio.
(2) Mogami 15-foot CorePlus XLR Mic/Line Cable MCP XX 15
The Mogami CorePlus MCP XX 15 is a 15-foot XLR to XLR Mogami Cable made with W2792 microphone/line cable.
Get more for your setup with this exclusive bundle from Pixel Pro Audio.
Additional Product Details:
The Zoom PodTrak P8 is easy to use and can handle the most ambitious podcasts. With all the functions you need to record, edit and mix, the PodTrak P8 is your complete podcast studio.
Authorized Reseller
Pixel Pro Audio is an authorized Zoom dealer.
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Japanese audio electronics boffins Zoom have long had a foothold in this market with their R and LiveTrak L ranges, which combine multi‑channel mixers with audio interfacing and standalone recording capability. Their LiveTrak L‑8, for example, which I reviewed back in SOSJanuary 2021, gained an enthusiastic following amongst podcast producers. But none were devices designed specifically and solely with the podcast market in mind. So while the LiveTrak L‑8 did offer useful podcasting features, and seasoned recording types won’t have had any issues using it (I loved it!), many amateur podcasters would, I imagine, have found some features superfluous or potentially complicated, while others might have found the number of headphone outputs lacking, or wished for more obvious visual clues to help them run multi‑user sessions.
일본 오디오 전자제품 업체인 Boffins Zoom은 멀티채널 믹서와 오디오 인터페이스 및
독립형 녹음 기능을 결합한 R 및 LiveTrak L 제품군을 통해 오랫동안 이 시장에서 입지를 다져왔습니다.
예를 들어, 2021년 1월 SOS에서 리뷰한 LiveTrak L-1은 팟캐스트 제작자들 사이에서
열광적인 팔로워를 확보했습니다. 하지만 팟캐스트 시장만을 염두에 두고 특별히 설계된 기기는 없었습니다.
따라서 라이브트랙 L-18은 유용한 팟캐스트 기능을 제공했고,
노련한 녹음 유형은 이 기능을 사용하는 데 아무런 문제가 없었습니다(정말 마음에 들었습니다!).
많은 아마추어 팟캐스터들은 일부 기능이 불필요하거나 복잡할 수 있다고 생각한 반면,
헤드폰 출력 수가 부족하다고 생각했거나 여러 사용자 세션을 실행하는 데 도움이 되는
더 명확한 시각적 단서를 원했을 수도 있습니다.
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For such users, Zoom have since created a couple of dedicated podcast production stations: the PodTrak P8 reviewed here, and a smaller sibling, the P4. The PodTrak P8 has plenty in common with the LiveTrak L‑8 (which remains available), but there are plenty of differences too. It’s a similar sort of size (large enough that the control layout feels suitably spacious; small enough to be easily portable). It has six mic preamps, and can run off the supplied mains AC to 5V DC PSU or USB power (whether that be from a computer’s USB port, a wall‑wart or an external USB power pack). But it can also be powered by four AA batteries, if you prefer, for up to 1.5 or 2 hours (Zoom’s published specs are inconsistent on this point, and I didn’t fancy burning my last set of batteries to discover which figure was correct!). There are more headphone outputs: six to the L‑8’s four, matching the number of mic input channels, and each has its own level knob. So you’re able to record six people in conversation in the same room, with each having their own mic and able to set their headphone levels to taste.
이후 Zoom은 이러한 사용자를 위해 몇 가지 전용 팟캐스트 제작 스테이션을 만들었습니다:
여기에서 검토한 포드트랙 P8과 더 작은 형제 모델인 P4입니다.
포드트랙 P8은 라이브트랙 L-18(현재 사용 가능)과 많은 공통점을 가지고 있지만 차이점도 많습니다.
비슷한 크기입니다(제어 레이아웃이 적절하게 넓게 느껴질 정도로 크고 휴대하기 쉬울 정도로 작음).
마이크 프리앰프가 6개 있으며,
공급된 메인 AC에서 5V DC PSU 또는 USB 전원
(컴퓨터의 USB 포트, 벽걸이 또는 외장 USB 전원 팩 등)을 차단할 수 있습니다.
하지만 원한다면 최대 1.5시간 또는 2시간 동안 4개의 AA 배터리로 전원을 공급받을 수도 있습니다
(Zoom의 공개 사양은 일관성이 없으며, 마지막 배터리 세트를 태워 어떤 수치가 정확한지 알아내는 것은 원치 않았습니다!).
헤드폰 출력이 더 많습니다: 6~4개의 헤드폰 출력이 더 있는데
, 6~4개의 마이크 입력 채널과 일치하며, 각각 자체 레벨 노브가 있습니다.
따라서 같은 방에서 대화하는 6명의 사람을 녹음할 수 있으며, 각 사람은 각자 마이크를 가지고 있으며
헤드폰 레벨을 취향에 맞게 설정할 수 있습니다.
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The P8 has nine sound pads (each with four virtual banks) compared with the L‑8’s six, and this time they’re treated to their own, dedicated stereo mixer channel. One limitation of the L‑8 is that its sound pads share a stereo channel with line, phone and USB‑C inputs. Instead, on the P8, mic channel 6 doubles up as the USB channel. The P8 is compatible with Mac, Windows, iOS or Android devices, and the USB‑C port allows you to include phone calls or an audio feed to/from VOIP or video‑conference apps (such as Zoom — no relation!) in your podcasts; to use the P8 as a 2‑in/2‑out audio interface; or for file transfer. An adjacent TRRS mini‑jack socket provides a two‑way connection for a smartphone or similar, or, with power supplied by a smaller socket next to it, Zoom’s separately available BTA‑2 Bluetooth adaptor. This TRRS (or potentially Bluetooth) input has its own stereo channel and level fader. As on most such devices, there’s a ‘mix‑minus’ feature to prevent feedback/echoes on any USB‑connected device.
P8에는 9개의 사운드 패드(각각 4개의 가상 뱅크가 있는)가 있으며,
이번에는 자체 전용 스테레오 믹서 채널로 처리됩니다.
L-8의 한 가지 한계는 사운드 패드가 회선, 휴대폰 및 USB-C 입력으로 스테레오 채널을 공유한다는 점입니다.
대신 P8에서는 마이크 채널 6이 USB 채널로 두 배로 증가합니다. P8은 Mac, Windows, iOS 또는
Android 장치와 호환되며, USB-C 포트를 사용하면 팟캐스트에 VOIP 또는 화상 회의 앱
(예: Zoom - 무연고!)과의 전화 통화 또는 오디오 피드를 포함하거나,
P8을 2인치/2인치 오디오 인터페이스로 사용하거나, 파일 전송을 위해 사용할 수 있습니다.
인접한 TRRS 미니 잭 소켓은 스마트폰 또는 이와 유사한 양방향 연결을 제공하거나,
그 옆에 있는 작은 소켓에서 전원을 공급받아 별도로 사용할 수 있는
BTA-2 Bluetooth 어댑터를 사용할 수 있습니다.
이 TRRS(또는 잠재적으로 블루투스) 입력에는 자체 스테레오 채널과 레벨 페이더가 있습니다.
대부분의 이러한 장치에는 USB 연결 장치에서 피드백/에코를 방지하는 '믹스마이너스' 기능이 있습니다.
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The main stereo outputs are on quarter‑inch TRS jacks this time, and the headphones on mini‑jacks, and the output level is set using a knob in the bottom right‑hand ‘master’ section. Here, you’ll also find a knob for the USB stereo output level, as well as four transport buttons. A large record button, whose big red dot and protective surround (to prevent accidental presses) make its function unmistakable, is joined by a button each for stop, play/pause, and to add markers while recording (helpful to flag up issues that need attention in post production).
이번 주 스테레오 출력은 쿼터인치 TRS 잭과 미니 잭의 헤드폰이며,
출력 레벨은 오른쪽 하단의 '마스터' 섹션에 있는 노브를 사용하여 설정됩니다.
여기에는 USB 스테레오 출력 레벨을 위한 노브와 4개의 전송 버튼도 있습니다.
큰 빨간색 점과 보호용 서라운드(우발적인 누름 방지)로 인해 기능이 눈에 띄지 않는 대형 레코드 버튼이
각각 연결되어 있어 녹화 중에 정지, 재생/일시 중지 및 마커 추가를 위한 버튼이 함께 제공됩니다
(제작 후 주의가 필요한 문제를 표시하는 데 도움이 됨).
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The casing is a slightly metallic mid‑grey colour and the various features hosted on its top panel are helpfully colour‑coded, with each channel’s physical control set having its own colour. So, for example, the fader cap, phantom‑power switch, headphone socket and headphone level knob of channel one are all picked out in red, while those for channel two are orange, channel three yellow... and so forth. This scheme extends to the controls on the large touchscreen, which itself is perhaps the biggest departure from the L‑8. The only hardware controls I’ve not yet covered are each channel’s mute and On Air buttons, which are brightly backlit when their function is engaged. The former’s purpose is obvious, but the latter’s may be less so: when On Air is engaged, that channel’s audio is routed to the main stereo mix bus; when not active, the channel can still be heard on all the headphone outs but not the main mix, and will not be recorded either.
케이스는 약간 금속성 중회색이며 상단 패널에 호스팅되는 다양한 기능이 유용하게 색상 코드화되어 있으며
각 채널의 물리적 제어 세트는 고유한 색상을 갖습니다.
예를 들어,
채널 1의 페이더 캡, 팬텀 전원 스위치, 헤드폰 소켓 및 헤드폰 레벨 노브는 모두 빨간색으로 선택되는 반면
채널 2의 페이더 캡은 주황색, 채널 3은 노란색 등입니다.
이 방식은 대형 터치스크린의 컨트롤로 확장되며, 그 자체로 L-8에서 가장 큰 차이가 있을 수 있습니다.
아직 다루지 않은 하드웨어 컨트롤은 각 채널의 음소거 및
기능이 작동할 때 밝게 백라이트되는 온에어 버튼뿐입니다.
전자의 목적은 분명하지만 후자의 목적은 덜 그럴 수 있습니다: 온에어가 작동 중일 때 해당 채널의 오디오는
메인 스테레오 믹스 버스로 라우팅되며,
활성화되지 않을 때는 메인 믹스가 아닌 모든 헤드폰에서 채널이 계속 들리고 녹음되지도 않습니다.
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On the home screen, a multi‑channel meter shows the post‑fader level of each channel, the bars helpfully adhering to the channel colour scheme. Beneath each meter is an icon button (capacitor mic, dynamic mic, phone or sound pad), which you press to bring up another screen in which you can tweak settings for that channel. For the master stereo bus (which, by the way, doesn’t have its own physical fader) there’s a stereo level meter, and beneath this an On Air button which accesses settings for live streaming/broadcast; more on that side of things later. Other settings (eg. power settings, SD card, date and time) are accessed using buttons at the top of the screen, where a counter also indicates either how many hours/minutes/seconds of recording time are available on the SD card, or how many have already elapsed. A different mic icon in the top left takes you to any recordings already on the SD card, whether made by the P8 or not.
홈 화면에서 멀티채널 미터는 각 채널의 포스트 페이더 레벨을 표시하며,
막대는 채널 색상 체계를 잘 준수합니다.
각 미터 아래에는 아이콘 버튼(캐퍼시터 마이크, 다이내믹 마이크, 휴대폰 또는 사운드 패드)이 있으며,
이 버튼을 누르면 해당 채널의 설정을 조정할 수 있는 다른 화면이 표시됩니다.
마스터 스테레오 버스의 경우(참고로 자체 물리적 페이더는 없음) 스테레오 레벨 미터가 있으며,
이 On Air 버튼 아래에는 라이브 스트리밍/방송 설정에 액세스할 수 있는 기능이 있으며,
나중에 자세히 설명합니다.
기타 설정(예: 전원 설정, SD 카드, 날짜 및 시간)은 화면 상단의 버튼을 사용하여 액세스할 수 있으며,
카운터에는 SD 카드에서 사용할 수 있는 시간/분/초 또는 이미 경과한 시간도 표시됩니다.
왼쪽 상단에 있는 다른 마이크 아이콘을 누르면 P8에서 녹음하든 그렇지 않든 SD 카드에 이미 있는
모든 녹음으로 이동합니다.
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The P8’s A‑D/D‑A converters are 16‑bit 44.1kHz which might, I realise, seem somewhat old‑fashioned to seasoned music recordists, but I reckon they’re perfectly adequate for this application. For one thing, the mic preamps themselves are low‑noise and clean‑sounding. And for another, close‑miked spoken word isn’t the most dynamic sound you’ll ever have to capture. It does, though, mean that if you wish the device to serve in other applications, including music, there are almost certainly better choices out there — not least the 24‑bit LiveTrak L‑8. While we’re on the subject of word length (or ‘bit depth’, as it’s often described), the P8 is capable of reading and playing back any 16‑ or 24‑bit files already on the SD card, though while it can detect and display 32‑bit files (such as you might record on Zoom’s F3, reviewed last month) these can’t be played back.
P8의 A-D/D-A 변환기는 16비트 44.1kHz로 노련한 음악 레코더에게는 다소 구식처럼 보일 수 있지만,
이 애플리케이션에 완벽하게 적합하다고 생각합니다.
우선 마이크 프리앰프 자체는 저소음이며 깨끗한 사운드입니다. 그리고 또 다른 예로,
클로즈 마이크 음성 단어는 캡처해야 할 가장 역동적인 사운드가 아닙니다.
하지만 음악을 포함한 다른 애플리케이션에서 이 장치가 사용되기를 원한다면 24비트 라이브트랙
L-8을 비롯한 더 나은 선택지가 거의 확실합니다.
단어 길이(또는 흔히 설명하는 것처럼 '비트 깊이')에 관한 주제이지만, P8은 SD 카드에 이미 있는 16비트
또는 24비트 파일을 읽고 재생할 수 있지만 32비트 파일
(예: Zoom의 F3에서 녹음할 수 있음, 지난달 리뷰)은 재생할 수 없습니다.
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